Supervideo
Lorem ipsum
Svatý Valentýn je šťastně za námi. Slavili jste? A pokud ano, vše proběhlo v pořádku? Protože u některých to nedopadlo příliš dobře, zvlášť když se rozhodli oslavit tu svou zamilovanost na "nějakém pěkném romantickém místečku" a bohužel si nemohli vybrat své sousedy...
Není to až tak moc zajímavé pozorovat někoho, jak jí hamburger. Nicméně když ten někdo vypadá jako Andy Warhol, přece jen člověk zpozorní. Je to skutečně on? A není on už přes 20 let mrtvý? Odpověď zní: Ano, je to skutečně ten slavný malíř plechovek Campbell's, kterého při pojídání hamburgeru v roce 1984 natočil dánský dokumentarista Jorgen Leth pro svůj film 66 Scenes From America. A kdyby vám náhodou nestačil 45s sestřih, níže se můžete podívat i na téměř pětiminutovou verzi.
Čeho je moc, toho je příliš. To platí nejen v životě, ale i v případě Alexy od Amazonu, která se z chytrých reproduktorů přesunuje dál, například do mikrovlnné trouby, a také do psího obojku, elektrického kartáčku nebo třeba vířivky. No, někdy není opravdu o co stát...
Znáte to přísloví „Kdo šetří, má za tři“? A když se jím řídíte a spoříte si korunku ke korunce, můžete si občas i něco dopřát…
Jak dostat turisty do země, kterou prostě nemají rádi? I když milují její jídlo i pití a její pláže také nejsou k zahození. A navíc je hned za rohem, co by letadlem dohodil. Prostě jim "změřte" jejich DNA a podle toho jim stanovte slevu na míru. Protože když je tady sleva, jde všechno ostatní stranou. ¿Comprende?
Ráno se probudíte, rolety samy vyjedou nahoru a rovnou z postele si připravíte kávu. Při jejím popíjení pozorujete z okna, jak se venku seče trávník. Skořápky od vajíčka, které pojídáte k snídani, házíte bez starostí rovnou na zem. Samy se uklidí. Když odcházíte ven, topení se samo reguluje. A také auto samo vyjede z garáže. Jste efektivní, jste boží, jste superstar #likeabosch.
Pohodlně se usaďte, představení začíná. Dnes je na programu muzikál, ve francouzském nonšalantním stylu, o jedné ženě a její schopnosti zůstat v každé situaci elegantní.
Vánoce si můžete užít kdekoliv. Doma, na návštěvě, v restauraci, ve výtahu, ale také třeba ve vězeňské cele. Hlavní je, když máte dobrou náladu a také dobré jídlo. Tak šťastné a veselé!
Nebyly by to pravé Vánoce, kdyby se něco nepokazilo. Balíte dárky a nemůžete najít lepicí pásku? Chcete dát pod stromeček už sestavený dárek a marně k němu hledáte návod? Polovina světýlek najednou nesvítí? Tak vězte, že za tím vším stojí jeden snaživý a hodně zlomyslný skřítek...
Znáte takové ty méně či více trapné rodinné tradice, které máte rádi jako děti, stydíte se za ně o trochu let později a potom je v dospělosti chtě nechtě převezmete za své, protože jsou v podstatě milé, a hlavně vaše...
Prožít Vánoce uvěznění ve výtahu? Proč ne? Ale jedině, pokud se právě vracíte z nákupu v IKEA.
Představte si, že vaši značku si lidé nedokážou nikam zařadit. Jednou si myslí, že jste banka, podruhé vás zamění za rádio a jindy za restauraci. A vy jste přitom letecká společnost! Tak co uděláte? No tak třeba začnete tím, že si na ulici postavíte bankomat, no teda vlastně letenkomat...
Není dárek jako dárek, protože některé mají tu moc, že nasměrují život obdarovaného zcela novým směrem. To je i případ jednoho piana, které si před více než půlstoletím rozbalil na Vánoce jeden chlapec z britského městečka Pinner. A stal se z něj autor písně "Your Song".
Řeč je není jen o vánočních reklamách, ale i o medvídcích letiště Heathrow, kteří už několik let po sobě přilétají na Vánoce domů, do Londýna. Na Floridě je o svátcích prostě nuda a vedro.
Jak dlouhou cestu musí ujít reportéři, aby odkryli pravdu...?
Valí se to ze všech stran, je to jako lavina, tak silné, že máte pocit, že strávíte-li s mobilním telefonem jen jednu minutu navíc, skončíte v pekle. Všude se píše, že telefony jsou zlo. Ničí vztahy, osobnost, charakter, mozek, ruce i celé životy. Pomooooooooooooc! Moment... Anebo je vezmeme přece jen na milost?
Pokud už jste měli tu čest poznat Grahama, prototyp člověka, který by přežil autonehodu, je na čase se seznámit i s Grantem, který pro změnu dokáže přežít v reklamě. Pomáhá mu v tom například hroší kůže, odnímatelná páteř i velmi odolná játra...
Už máme po volbách. Nicméně pokud jste volit nebyli, nechali jste výběr na jiných. Stejně, jako kdybyste nechali někoho jiného vybrat vám jídlo v restarauci, třeba burger. A to vám vždycky nemusí chutnat.
Také jste se někdy sami sebe ptali, odkud pochází všechny ty materiály, z něhož je vyrobeno vaše oblečení? Všechen ten polyester, polyamid, nylon, modal nebo spandex? Tak už to víme...
"Tak to je fakt krize," říkáte si někdy. Ale pozor, právě slovo krize by se nemělo zneužívat. S tím, na jakou situaci se hodí, pomůže písnička z Izraele.
Letošní novinky Apple už ukázal. Zda přinesly překvapení, nebo nikoliv, necháme na posouzení jiným, nás zajímalo, co se dělo předtím, než Tim Cook vstoupil na jeviště. A na čem mu opravdu hodně záleželo…
Školní besídky jsou samozřejmě "nádhernou přehlídkou talentovaných dětí, které krásně zpívají, hrají, bubnují či tančí..." No většinou se ta intenzivní krása nějak přetrpí, ale někdy se i zde opravdu dějí zázraky...
Chytrý dům je skvělý. Na pokyn pustí hudbu, připraví ovocné smoothie, uhasí oheň, připomene denní program nebo otevře dveře. Jen se vám nesmí přihodit... třeba návštěva zubaře. S oteklou pusou a v dešti se vám prostě nechce znovu a znovu opakovat "Otevři dveře" a té chytrosti svého domu máte tak akorát dost. A právě v těchto chvílích si uvědomíte, že ta jednoduchá řešení (rozuměj: klíč) jsou mnohdy ta nejlepší.
Věděli jste, že když jste naštvaní a vzteklí, stačí jen minuta a půl k tomu, abyste se uklidnili? Ne? Tak to někdy zkuste, třeba se díky tomu vyhnete zbytečnému konfliktu v práci nebo v metru. (I takhle se může bojovat se zvyšujícím se násilím, jak ukazuje britská policie.)
Legendární akční hrdina, který umí předběhnout svůj vlastní stín, či dokonce napočítat do nekonečna, je zpět. Chuck Norris je stále ve vrcholové formě, i když v trochu jiné podobě, než jsme byli dosud zvyklí...
Zatímco u nás Česká televize shání do pořadu Peče celá země první soutěžící, ve Velké Británii brzy začne už její čtvrtá série. Přihlásit se může každý s láskou k pečení a nevadí, že každý výtvor není zrovna krásný…
Britský čaj se sušenkou tvoří už odnepaměti nerozlučnou dvojici. Obojí přicházejí na scénu nejraději o páté – zatímco čaj se decentně upíjí, sušenka se k němu nenápadně přikusuje. Ale čas od času je potřeba i do takto stabilního svazku vnést trochu hravosti a napětí, třeba pomocí domina.
Co takhle si při ranní kávě udělat selfie? Jen tak z náhlého popudu... Stačí se trochu natočit, dát si kávu před obličej, našpulit pusu, zkontrolovat fotku, hodit na ni nějaký ten filtr, dodat trochu na sytosti a šup s ní na Instagram. Srdíčka zaručené, protože je to spontánní, autentické a naprosto přirozené... Anebo ne?
V době, kdy pomalu vrcholí Tour de France, poměřil své síly slovenský závodník Peter Sagan s babičkou Joan. Byť by se mohlo zdát, že několikanásobný mistr světa má oproti staré dámě všechny trumfy v rukávu, zdaleka nic není předem rozhodnuté.
Těžký život se zapomenutým heslem v kostce: •••••••••• Nesprávné heslo. (Sakra) •••••••••• Nesprávné heslo. (Ajaj, poslední pokus) •••••••••• Nesprávné heslo (Do******). Ale naštěstí nic z toho nemusí nastat.
Po čem tak může chutnat modrý nanuk? A zelený, červený nebo oranžový? Jako máta, meruňka nebo pomeranč? Anebo je zase všechno jinak?
Dokázali jste si někdy představit reklamu, v níž mluví dětské plíny? Ne, tak tady jednu takovou máme. A mají opravdu něco hodně důležitého na srdci, tak si je poslechněte až do konce.
Děs v očích, panika, zoufalství, pocit, že jste sami na celém světě jako trosečník..., a to vše jen kvůli tomu, že nemůžete najít svůj telefon...
Na první pohled to vypadá jako nezajímavý plakát, rozpuštěný vlivem deště. Ale nic není, jak se zdá... Ve skutečnosti se jedná o výkonný zabíjecí stroj na komáry přenášející virus zika nebo horečku dengue.
Sportovní značka adidas obsadila do své reklamy neuvěřitelných 56 známých sportovců a dalších celebrit. Poznáte je všechny?
Jsme tzv. generace indoorová, žijící uvnitř budov, trpící bolestí hlavy, alergiemi a astmatem. A přitom k řešení stačí tak málo...
Nejnudnější billboard na světě asi není to, čím by se firmy chtěly prezentovat. Ale když se to vezme kolem a kolem, i těch pár prken, na které se při každém nákupu budete muset dívat dalších 12 let, dávají smysl, když za nimi stojí výrobce prostředků na ochranu dřeva. Tak snad to dřevo vydrží!
V jednoduchosti je krása, a platí to i pro reklamu. Jak zachránit životy před otravou oxidem uhelnatým, ukázal leták polských maloobchodních řetězců Pepco, Lewiatan a Złote Tarasy. Kromě komunikace produktů v akci totiž ještě dokázal prověřit průchodnost ventilace...
Přišlo to nenápadně. V obálce, kde byla anonymní zpráva, že Nový Zéland mizí z mapy. A postupně to nabíralo na intenzitě. Každá z map byla najednou na původním místě tohoto souostroví nepříjemně prázdná... A když země zmizela z mapy i v novozélandském parlamentu, začalo to být opravdu, ale opravdu vážné.
Čas. Čas. Čas. Všichni ho pořád honí, a stále je ho málo. Proto každý prostředek, který ho dokáže jen trochu uspořit, přijde vhod. A je jedno, zda je to navigaci, která vyhodnocuje aktuální dopravní situaci ve městě, nebo třeba taková zkratka přes billboard...
Znáte ty reklamy o malých sportovcích, jak je rodiče trpělivě povzbuzují, ať se děje cokoliv. Vstávají s nimi na trénink, starají se o jejich vybavení, fandí jim, prožívají s nimi porážku a slaví vítězství. Prostě emoce tryskají všude okolo. A to vše je nakonec ověnčeno úspěchem. Anebo taky ne... V každém případě je ale podle norské společnosti Finn lepší si do začátku koupit spíše použité sportovní vybavení...
To, že člověk občas zaslechne opravdu špatnou písničku, zase není tak neobvyklé. Ale proč v poslouchání pokračuje? Jeden z důvodu může být... no, ale v klidu a pohodě si vyslechněte tu nejhorší píseň na světě a počkejte si pěkně na konec.
Místo: Hlava. Čas: Pokaždé před závažnějším finančním rozhodnutím. Hlavní postava: Průměrný muž, jenž prostě touží po nové pohovce, novém autě nebo třeba jen po kvalitnějším holiči. Další postavy: Hlasy Not! Zápletka: Půjčit si, či nepůjčit.
„Nedotýkat se!“ je častý nápis, na který lidé narážejí při své návštěvě muzeí či galerií. Jak ale příbližit krásu vystaveného exponátu těm, kteří ho nemohou vnímat očima? Nadace Leontinka a Národní Galerie v Praze se na to rozhodla jít přes hmat, speciální rukavice a virtuální realitu...
Máte doma škůdce? Zavolejte na ně Orkin muže, kteří problém vyřeší s písní na rtech. Nebojí se mušek, švábů ani myší, a i když někdy trochu zapochybují, neohroženě bojují až do konce.
Máte nějakou vysněnou značku, pro kterou byste chtěli pracovat? Tak kdybyste náhodou nevěděli, jak tu kýženou práci získat, zde je jeden žlutozelený nápad od copywritera Chaseho Zreeta, který opravdu strašně moc chtěl psát pro Sprite.
Je libo příjemný rodinný víkend v krásném horském hotelu? Co třeba Overlook hotel? Na hosty zde číhá překvapení na každém rohu. O čistotu se postará početný personál. A možné je využít i labyrint v zahradě. Ani na chvilku vás nenapadne, že dříve zde pobýval spisovatel Jack Torrance alias Jack Nicholson ze slavného hororu od Stanleyho Kubricka.
To, že se krokodýl pustí do zachraňování cizích životů, je přinejmenším překvapivé. Nicméně to, jak to udělal, je hodno pozornosti. Pustil totiž na své tradiční místo ty živočichy, které jsou jen kousek od vyhynutí, třeba taková saola 250 kousků, sviňucha jen 30...
Když někdo prodává v zatuchlém obchůdku zaručeně kvalitní módní kousky značky Deisel, zbystříte. Přece jen ta chyba v názvu nevypadá právě důvěryhodně, o kvalitě by se tedy dalo pochybovat, no ale ta cena nakonec docela ujde. Ale co kdyby nebylo všechno tak, jak na první pohled vypadá? Co kdyby i ten padělek vlastně nebyl padělkem?
Úkol tohoto týdne zní jasně: Přijít na to, co se dělo v pařížském bytě neznámé Laurence. Napomohou k tomu mnohé indicie. Na koberci se nachází tmavě červená skvrna, všechna zrcadla jsou rozbitá, jídlo v ledničce je prošlé a lahvička od parfému je otevřená a poloprázdná... Co za tím asi vězí?
Zářivě čisté, běloskvoucí, dokonalé…, takové je prádlo v reklamách na prací prostředky a nejinak tomu je i v té na Tide, která se objevila na Super Bowl. Zpočátku to tak sice nevypadá, občas vám dokonce přijde, že tu reklamu znáte odjinud. Není to Mr. Proper? Old Spice? Reklama na prémiové auto, kolový nápoj, pivo XYZ? Ne! It‘s a Tide ad.
Když hlasová asistentka ztratí hlas, je to opravdu velký problém. Naštěstí existuje pár náhradníků, kteří se ujmou její práce, i když... no, není prostě vždycky to nejlepší jít na to po svém. (A ano, ten holohlavý chlápek je opravdu Jeff Bezos, ten skoro nejbohatší člověk světa.)
Pokud už náhodou přemýšlíte, kam letos na dovolenou, co takhle Nambia? Neznáte? Nevadí, je to prostě jedna z těch pr*elí světa v Africe, o kterých nedávno mluvil americký prezident Donald Trump. Prostě jednička!
Pamatujete si na ten trik s tajným písmem, kdy zprávu napíšete citrónem, octem nebo mlékem na papír a potom si ji přečtěte nad plamenem svíčky? Tak obdobný princip si teď ve své reklamě vyzkoušela IKEA, jen s tím rozdílem, že pro zjevení tajného sdělení se muselo na něj... ehm, ehm... načurat.
S novým rokem přicházejí na scénu i oblíbená novoroční předsevzetí. Mezi nejčastější patří kromě toho hubnutí či více sportu také konec s kouřením. Přestat není lehké, ale když si k tomu zanotujete nějakou pěknou písničku, tak to jde přežít...
Když se pustí do vaření šéfkuchař Davide Oldani spolu s tenisovým šampionem Rogerem Federerem, je to radost pohledět. A vzniknout z toho může jedině mistrovský kousek...
Vánoce jsou za dveřmi a s tím přichází i pořádná dávka emocí. Tak krásné svátky!
Pozvat si ke štědrovečerní hostině jednoho z robotů, kteří ovládli svět a vyhnali lidi z jejich domovů, chce opravdu hodně odvahy. Ale když jsou ty Vánoce...
Kdo stojí za tím, že Nový Zéland je jednou z nejbezpečnějších zemí na světě? No, přece novozélandská policie! A ta k sobě právě teď láká nové zájemce.
Přemýšleli jste někdy o tom, jak vzniká ono pípnutí po přejetí kódu na pokladně? Švýcarský supermarket se rozhodl toto tajemství letos odhalit: jsou za tím skřítci. A ani oni nechtějí trávit Vánoce osaměle.
Když na Zemi zavítá návštěva z vesmíru, která si na sebe vezme podobu modelky z reklamy, ještě rád se jí ujme muž, stojící náhodou za ní ve frontě na španělskou vánoční loterii. A protože aklimatizace si žádá dostatek času, pohodlně se usaďte a užijte si film od Alejandra Amenábara.
Pozvání na rande nikdy nebylo tak jednoduché. Stačí si stáhnout Tinder, projet si pár profilů, dostat „match“, začít si povídat a mít tah na bránu. No a co teprve, když trochu té tinderovské konverzace přenesete do skutečného světa?
Znáte ten příběh o Karlíkovi a továrně na čokoládu, kde za pomoci skřítků vznikaly všechny ty sladké dobroty? Tak do podobné továrny, tzv. Imaginária, zve ve své nové reklamě i obchodní řetězec Asda. A ano, je to tu, vánoční kampaně začaly…
Za chvíli je tu Halloween, a to je ta správná chvíle na pořádně strašidelné příběhy. I proto připravila společnost Mars trochu toho bání k nakousnutí. Pohodlně se usaďte, nechte si rozsvíceno a pojďme se bát...
Občas se stane, že člověk zakopne, či dokonce upadne. Život prostě není lehký, a proto je dobré, alespoň teda v Norsku, pít hodně mléka. Pozn.: Během natáčení této reklamy nebyl údajně nikdo zraněn.
Znáte To? A viděli jste To už v kině? Tak pokud ne, krátké shrnutí přinesl jeden fast foodový řetězec, a ten s maskotem klauna to nebyl.
Velkofilmy, krátké filmy, autorské filmy, tam všude byl, i když ho vlastně nikdo nikdy neviděl. I přesto si neviditelný muž vytvořil u filmu značně dobré postavení. Ale co bude teď, když na scénu přichází dost silná konkurence…?
Dojít s košem, ustlat si postel nebo posekat trávník, to vše jsou úkoly, které nikdo moc nechce dělat. A ani Molly se do toho nikdy nechtělo, a tak přišla s nejedním vylepšovákem…
Bylo, nebylo, za sedmero horami a sedmero řekami, žil jeden milovník fazolí… A díky své lásce dokázal mnohé, překonat překážky na cestě za vítězstvím i získat ruku své vyvolené.
Vyrazit na nákup přece není nic extrémního, ne? Přece si jen nazujete lezačky, vezmete sedák, navážete na lano a lezete. Až dolezete k obchodu, kde si nakoupíte nějaké ty kousky oblečení…
Uprostřed hipsterské kavárny přistane na talíři miniaturní kus chleba se slaninou, ve skleničce se v zelené tekutině koupe celer, lidé kolem si fotí všechno, co mají na stole, a do toho zazvoní telefon…, který zvedne někdo, kdo prostě dostane chuť na pořádný burger…
Pečení je radost…, a když se u toho zpívá, tak je té radosti ještě víc. A když už toho zpívá i ono pečené, tak je to nejvíc.
Víte, co to je ASMR? Ano, je to zkratka, správně, zkratka označující „autonomní senzorickou meridiánovou reakci“. Ehm? To znamená zvláštní jev uvolnění a příjemných pocitů způsobených zpravidla zvukem, například šustěním, praskáním, šelestěním, křupáním aj. Stále si to neumíte představit? Tak se posaďte, nasaďte si sluchátka (pokud jste v práci) a nechte se 25 minut uvolňovat prezentací produktů IKEA.
Pamatujete si ještě na ty doby, kdy jste si museli nahrát zápas nebo díl oblíbeného seriálu, protože jste zrovna nebyli doma? A co ty hádky nad večerním programem, kdy se jeden člen rodiny chtěl dívat na Angeliku a druhý na fotbal? A na videopůjčovny, s tou tajnou místností za záclonou, si taky vzpomínáte? Tak kdyby ne, tady máme něco na připomenutí…