
Zdroj: Sklizeno
Sklizeno chce na český trh uvést nový velkoformátový koncept prodejny na ploše kolem 1000 m2. Po vzoru amerického Wholefoods by takový supermarket na jednom místě nabízel veškeré služby – prodejnu, pekárnu, restauraci, bistro i další. Aktuálně společnost hledá vhodný prostor, případně partnera.
Letos plánuje Sklizeno také rozšířit do kancelářských prostor své Freshpointy, samoobslužné lednice, které mají být alternativou k nezdravým automatům. Jen po Praze bych jich firma chtěla do konce roku umístit více než 50. Dále se bude soustředit především na rozšiřování sortimentu a produktů vlastní výroby a také na rozšíření do regionů prostřednictvím strategických spoluprací a shop-in-shopů.
V loňském roce dosáhla firma ve svých prodejnách, bistrech, online a ve velkoobchodě tržeb ve výši 705 milionů Kč. Největším dílem, přibližně polovinou, se na obratu podílí prodejny. V těch se letos dařilo především gastro sekcím, tedy bistrům, restauracím apod. Třetinu obratu pak díky skokovému rozvoji generují velkoobchodní spolupráce a online B2B e-shop pro obchody se zdravou výživou. „V oblasti velkoobchodu jsme vyrostli o více než 50 % na 230 milionů korun, a to jsme teprve na počátku potenciálu. Ještě vyššího procentního růstu jsme dosáhli oblasti cateringu a zavážení našeho čerstvého sortimentu a bio ovoce a zeleniny do firem. Nejvíce sil ale letos napneme do stávajících prodejen, protože hlavní cíl roku 2019 je zvýšit jejich obraty o 15 %,” představuje strategii Sklizeno ředitel Petr Borkovec.
Dalších 205 milionů vydělali výrobci, ve kterých má Sklizeno majetkový podíl prostřednictvím svého investičního centra. To spustila firma v loňském roce, kdy do pěti vybraných českých výrobců investovala v celkové hodnotě 42 milionů korun, letos plánuje další investice v hodnotě 70 milionů do nových výrobců. Těm stávajícím chce pomáhat především s odbytem produktů, marketingem a logistikou.
„Poslání Sklizeno se nezměnilo. Stejně jako při jeho založení, tak i v roce 2019 a ve všech následujících bude naším hlavním cílem, aby kvalitní potraviny a zdravější stravování bylo dostupné pro všechny, kdo o ně mají zájem. A to půjde jen, když budeme spolupracovat s výrobci a dodavateli a budeme to jednoduše řečeno dělat ve velkém. Jinak nebude systém dost efektivní, aby mohl konkurovat běžným řetězcům,” dodává Petr Borkovec.
-stk-